ELS BANDITS
El clàssic alemany “Els Bandits” de Friedrich Schiller pren vida al Teatre Centre amb un repartiment intergeneracional
ENTRADES A LA VENDA
VENDA SOCIS/ES
Dissabte 25 octubre de 17 a 19
Diumenge 26 octubre de 10 a 12

Divendres 7 de novembre
Dissabte 8 de novembre
Diumenge 9 de novembre
Espai Rusiñol
Entrada general: 18€
Per determinar
Teatre Centre
CONTACTE
Email: info@teatrecentre.cat
Sinopsi
El conflicte central de Die Räuber (Els Bandits) és la tensió entre llibertat absoluta i ordre social.
Dos germans enfrontats, Karl i Franz, que a la seva manera busquen l’equilibri entre el bé i el mal. Poder, ambició, ego, gelosia, intriga, mentides, violència… eines que Franz utilitza per poder obtenir el poder amb el favor del vell pare i contra les que lluita Karl però que, paradoxalment, en la seva lluita utilitzarà les mateixes armes.
“La llibertat sense límits pot destruir allò que vol alliberar “ Una reflexió molt avançada per a la seva època. Schiller ja predeia que aquesta és l’essència de tot conflicte humà. Avui, desafortunadament, en tenim prou exemples que fan de l’obra una peça de rabiosa actualitat.
“La llibertat veritable no pot néixer del crim.”
Escrita quan Schiller tenia només 19 anys i estrenada el 1782, Els Bandits és una tragèdia apassionada que forma part del moviment Sturm und Drang (Tempesta i Empenta). L’obra explora temes universals com la llibertat, la justícia, el poder i la corrupció moral. El conflicte entre els germans Franz i Karl, amb la figura del seu pare i la fidel i amorosa Amàlia, serveixen de fil conductor per a una reflexió profunda sobre la condició humana.
La història ens presenta dos germans, i la gelosia que entre ells es crea. El germà petit, Franz, de naturalesa malèfica i qui es considera inferior al seu germà, vol aconseguir tot el que aquest té. Aquest vol idear un pla per aconseguir que el seu pare renegui del seu fill gran. Karl, per la seva banda, viu lluny de les terres familiars, amb una colla de bandits, i menysprea la societat que l’envolta plena de falsedat i hipocresia, i voldrà rebel·lar-s’hi, fins a convertir-se en cap dels bandits. Amàlia és la dona que espera i estima sense límits a l’home aparentment perdut.
La trama de l’obra reuneix tots els elements propis del romanticisme, com són la passió, l’idealisme, els sentiments exagerats, l’ànsia de llibertat, la solitud, i la tragèdia. L’argument ens permet fer molts paral·lelismes amb la societat actual, però també ofereix una posada en escena enèrgica i dinàmica que assegura distracció i una molt bona estona a tot el públic assistent.
“Portar a escena Els Bandits suposa un repte interpretatiu i de direcció considerable. Tenia moltes ganes de poder-la portar dalt l’escenari” comenta Colomer, juntament amb Dolors Collell, ajudant de direcció. L’extens repartiment, que inclou una gran varietat d’edats, ha requerit un treball intens i rigorós, a la vegada que ha aportat una mirada plural i cohesionada a un text tant exigent com actual en la nostra societat.
Aquest muntatge del Teatre Centre aposta per respectar l’esperit del text original tot adaptant-lo a una posada en escena contemporània. El resultat és una proposta teatral potent, amb moments d’impacte i emoció, que convida a reflexionar sobre les grans preguntes de la vida i les actituds de la societat actual.




Repartiment
Maximilian Moor
Josep Font
Franz Moor
Jordi Campàs
Pastor Moser
Xevi Humà
Daniel/criat
Teresa Arumí
Kosinsky
Marcel Cobos
Grimm
Albert Salarich
Schufterle
Eloi Rubio
Schweizer
Neus Colomer
Schwarz
Enric Gil
Roller
Vinyet Danés
Oscar Castells
Karl Moor
Guillem Moral
Amàlia
Núria Campàs
Capellà
Aleix Rifà
Hermann
Pep Jané
Spiegelberg
Susagna Tubau
Razmann
Núria Jané
Bandit 1
Anna Rifà
Bandit 2
Mar Prat
Bandit 3
Vinyet Danés
Oscar Castells
Fitxa artística
Direcció
Josep Colomer
Caracterització
Irene Gutiérrez
Il·luminació
Joan Serra
Disseny gràfic
Marta Rifà
Agraïments
Pascualin Estructures
Ajudant de direcció/regidoria
Dolors Collell
Espai Escènic
Josep Colomer
Espai sonor
Joan Casas
Difusió
Èric Martín, Estel Quintana, Lluc Coromines i Míriam Usart