Formació per adults – Ramon Villegas
EXPLORACIÓ I RECERCA ESCÈNICA
Ficció autobiogràfica
Formació per adults amb en Ramon Villegas
Proposo que davant la mirada de l’espectador, ens qüestionem qui som a escena i com alliberar-nos per deixar l’espai prou buit per obrir-nos a altres possibilitats. Flexibilitzar la pròpia identitat per adoptar allò que vingui, desfent-nos de la necessitat de control i de donar un resultat efectista per així redescobrir-nos en l’autenticitat.
Amb la pràctica de Katsugen undo, que ens ajudarà a connectar amb la genuïnitat del nostre estat profund i espontaneïtat, abordarem exercicis d’improvisació que acompanyen i fan créixer l’espai de connexió amb el més essencial.
Treballant la visualització i canalització, cocrearem adaptant el procés amb les propostes que vagin sorgint de les persones participants, provocant que el fet artístic esdevingui una creació catàrtica per a nosaltres i potser per a l’espectador.
Tot plegat en un espai on es facilitarà la llibertat creativa des d’un acompanyament conscient.
Exercicis
Katsugen Undo y Yuki (Seitai)
– Respiració, consciència, autoregulació, moviment espontani.
Improvisació de moviment i veu.
– Exercicis d’improvisació corporal i sonora.
– Alliberació d’estructures preconcebudes, judici intern i extern.
Improvisació actoral
– Joc teatral de realitat-ficció (individual i en parelles).
– El propi personatge i el personatge aliè.
– Exploració “moviment autèntic”. Treball amb l’inconscient.
– Acció permormativa guiada (amb el material autobiogràfic de cada participant).
Tancament
– Posada en comú.
Places limitades.